|
|
Unicontsoft
Дискусионни форуми
|
|
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Пон Яну 16, 2023 3:34 pm Заглавие: Фактура за авансово плащане с описание на стоката или услугата |
|
|
Добър ден,
Прочетох как да работим с aванси от клиенти
https://www.unicontsoft.com/cms/node/40
Искам след получаване на авансово плащане, правилно да заприходя в програмата парите. Значи направо документ за продажба, в моя случай 800 броя по 1 лев с ДДС от продукт аванс и в справката на програмата за ДДС ще имам да внеса 133.33 лв. ДДС за тези 800 лева
Клиента може да иска да получи фактура на която да пише евентуално и за какво е този аванс, а не само "аванс". Има ли как да се вмъкне "аванс по проформа фактура номер ххх за х броя от продукт...
Поздрави.
Последната промяна е направена от Кольо на Чет Яну 26, 2023 3:34 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
|
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Пон Яну 16, 2023 3:42 pm Заглавие: |
|
|
Сега се сетих при документа за продажба, от опциите на "изглед списък" да добавя допълнителни колони, като "забележка" и там да напиша за какво точно се заплаща този аванс?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
wqw Владимир Висулчев
Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1959 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Яну 16, 2023 4:17 pm Заглавие: Re: Фактура за авансово плащане с описание на стоката или услугата |
|
|
Здравейте,
Кольо написа: | Има ли как да се вмъкне "аванс по проформа фактура номер ххх за х броя от продукт... |
Да, запишете го в колона Допълнителен текст на реда с аванса, за да излезе на печат слято като "Аванс за допълнителен текст".
Стойността на колона Забележка има същата идея като Доп. текст, но за разлика от нея не се отпечатва, а само може да се гледа на екран.
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
|
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Пон Яну 23, 2023 11:41 pm Заглавие: |
|
|
Издадох проформа за 800 броя аванс по 1 лев.
Сега е ред да издам и фактура.
Пише че аванс се въвежда директно с документ за продажба.
Правя документ за продажба, но ми изписва че няма достатъчно налично количество от продукт аванс. Помислих да не иска да въведа притида, но не е товя явно.
Дали аванс първо не се въвежда с документ за покупка или с нов складов документ, както е по-правилно от гледна точка на счетоводното записване.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
wqw Владимир Висулчев
Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1959 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Яну 24, 2023 8:11 am Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Авансите се издават с продажби/фактури за продажба и се усвояват пак с продажби/фактури за продажба, но пишете сумата на аванса (винаги с ДДС) в колона Количество с отрицателен знак.
За всеки контрагент системата следи авансирани суми, т.е. като издадете аванс на Контрагент 1 идеята е да усвоявате аванс с продажба на Контрагент 1 отново, не на Контрагент 2.
Също авансите издадени с тип документ продажби (вътрешнофирмен документ) се усвояват с тип документ продажби, докато фактурираните аванси се усвояват с фактури (данъчни документи).
Не можете да авансирате с проформа (вътрешнофирмен документ) и да усвоявате аванси с фактура (данъчен документ) защото счетоводно няма да се равнят авансираните суми.
Списък с аванси за усвояване на текущия контрагент можете да видите в меню Средства->Несусвоени аванси....
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
|
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Чет Яну 26, 2023 1:09 am Заглавие: |
|
|
Анулирах проформата и анулирах започнатия документ за продажба.
Искам да въведа аванс с нов документ за продажба, но ми изписва че няма налично количество от продукт аванс.
В документа за продажба в меню средства и неусвоени аванси е празно - няма неусвоени аванси или хронология на авансите.
Значи проформа да издам не за продукт аванс, а да въведа нов продукт или услуга. Само че въпросният продукт още не съм го закупил от Китай и не съм го въвел с документ за покупка.
Ако го въведа просто от меню продукти/създай нов продукт пак ми изписва че няма налично количество док. за продажба. Евентуално като услуга, а не като продукт тогава в проформата?
За някои може да е елементарно, но за пръв път работя с аванси и не искам да объркам.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
wqw Владимир Висулчев
Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1959 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Яну 26, 2023 8:04 am Заглавие: |
|
|
Кольо написа: | Искам да въведа аванс с нов документ за продажба, но ми изписва че няма налично количество от продукт аванс. |
Проверете дали случайно за служебен продукт Аванс не сте настроили склад по подразбиране. За всички услуги (вкл. Аванс) реквизит склад по подразбиране трябва да е празен, защото така системата разбира, че става дума за услуга (нещо което не му се води наличност в склада).
Принципно въобще не трябва да работите с Проформа фактура в продажби, освен ако наистина не Ви трябва да отпечатате Проформа фактура с някаква цел. Обикновено това е паразитен документ, копие на продажба, така че няма нужда да го създавате.
Във системата има две основни групи документи за продажби (и покупки) -- вътрешно-фирмени (като тип документ Продажба), които формират задължение на/към контрагентите, с които работите (това са клиенти и доставчици) и група данъчни документи, с които си документирате взаимоотношенията с фиска (т.е. какъв ДДС дължите и какъв данъчен кредит имате да ползвате).
В случая към даден клиент правите продажба на Аванс, от която генерирате фактура за Аванс и това е, няма нищо по-различно от нормална работа със системата. Това което можете да ползвате на реда с Аванса (и по принцип за всички останали продукти) са колони Доп. текст който се отпечатва при печат на документа и колона Партида която позволява да водите авансите партидно, ако имате необходимост.
Партидното водене на аванси означава, че клиента ни плаща 1000 лв. но казва този аванс е само за тухли. Идеята е, че той иска да приспадаме от този аванс само когато му продаваме тухли, за останалите стоки ще плаща в брой да речем. Използвайки партида на реда на Аванс можем в последствие да следем колко от тази партида сме усвоили и с кои продажби.
Когато клиентът трябва да плати цялата стока добавяте в продажба първи ред със стоката и ползвате меню Средства->Несусвоени аванси... за да добавите втори ред с Аванс с отрицателно количество, така че в резултат да се приспадне предплатената сума от самата продажба на стоката.
------
Също, няма как да четете документацията на различен продукт и да очаквате Dreem Personal да работи по същия начин. Не, в Dreem въобще няма нужда да се работи по този начин, това което е проформа фактура при тях е продажба в Dreem, не се въвежда нов продукт за всеки аванс, а се ползва единствено службно въведения продукт Аванс.
Сега разбирам, че цялото объркване идва от това, че се опитвате да ползвате чужда документация, докато в Dreem е реализирано много по-просто и по-логично. Няма как да работите с Dreem като следвате принципно ненужните стъпки от документацията на някаква различна програма. Това е дори леко абсурдно! :-))
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим |
|
Върнете се в началото |
|
|
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Чет Яну 26, 2023 3:47 pm Заглавие: |
|
|
Ръководя се само от Dreem Personal.
Вметката как е при друга програма дори съм я махнал от темата. Тази вметка беше защото не знаех как в Дрийм да напиша за какво точно се плаща този аванс. Сега вече знам как - с допълнителен текст.
За продукт аванс склад по подразбиране е централен склад.
Нямам спомен изобщо продукт аванс да съм го редактирал някога.
Опитах да изтрия от реда текста "централен склад". Дадох "запис и изход", но пак се появавява.
Имам същата складова програма на един друг компютър, понеже участваме и в две фирми и там нямаше проблем. Издадох си документ за продажба за продукт аванс. Но там е празен по подрабзиране редът "централен склад" за продукт "аванс".
Ако това е проблемът, то как да махна по подразбиране за продукт аванс да се изписва от централен склад.
Благодаря.
Описание: |
|
Размер: |
288.85 KB |
Преглеждания: |
27943 път(и) |
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
wqw Владимир Висулчев
Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1959 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Яну 26, 2023 4:37 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Да, това е проблем с последната реализация на Dreem Personal.
Отворете Референтни номенклатури->Типове продукти и за група Аванси маркирайте отметката в колона Услуга.
След което отворете продукт Аванс и преизберете реквизит Тип на Аванси и запишете, при което складът ще се махне автоматично.
cheers,
</wqw>
_________________
- Чат каналът изисква Регистрация
Документация на Dreem - Как да стартираме
ERP, лесно е! - Блог за Dreem
Trello - По какво работим
Последната промяна е направена от wqw на Пет Яну 27, 2023 7:51 am; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
|
Кольо
Регистриран на: 08 Фев 2017 Мнения: 107
|
Пуснато на: Чет Яну 26, 2023 11:01 pm Заглавие: |
|
|
Да, готово.
Проблемът е решен.
Благодаря още веднъж.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
wqw Владимир Висулчев
Регистриран на: 18 Май 2006 Мнения: 1959 Местожителство: София
|
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети Можете да качвате файлове Можете да сваляте файлове
|
|
|
|